annandag jul

2015-12-26 Vardag 20:33:23

hejsan. har verkligen inte hunnit blogga de senaste dagarna för det har verkligen varit fullt upp med julfiranden och pendlande osv. har varit en otroligt bra jul dock så jag klagar inte, tänkte berätta lite kort om min jul!
på julafton åkte jag, min syster och min mamma till mormor i ängelholm vid två-tiden. hon körde oss från stationen hem till henne och när vi var där var det bara några minuter till kalle anka började. vi kollade på det och sedan åt vi julmat, min mormor gör verkligen världens godaste julbord och det var inte annorlunda den här gången!! helt sjukt hur mätta vi blev. efter vi hade ätit var det dags för julklappsöppning. av min mamma fick jag en fin liten tavla och pengar & av mormor fick jag ett set med body lotion, en body mist och en duschgel. fick även after eight, örhängen och pengar av henne. min syster gav mig ett doftljus som luktar helt fantastiskt. jag älskar doftljus om ni inte visste det, särskilt såhär års. efter julklappsöppningen mådde tyvärr inte alls min mormor bra så vi hjälpte henne plocka undan en massa och sedan tog vi taxi till stationen för att sedan ta bussen hem. är ändå nöjd med julfirandet hos mormor, det var nog den bästa julaftonen hittils hos henne!!
på juldagen åkte jag och sofia till vinslöv för att fira jul med min pappa och min styvmamma samt hennes familj. de alla kom runt två och ett tag efter alla hade kommit dit åt vi. det blev inte julmat där utan istället åt vi kött, potatis och sås vilket var asgott! efter maten fick alla öppna sina julklappar, jag fick ett par trådlösa hörlurar av pappa och min styvmamma, de är helt sinnessjukt bra och det var precis vad jag önskade mig av dem. kunde verkligen inte vara mer nöjd med dem. fick även en bläckpenna med mitt namn på som var jättejättefin. efter julklappsöppningen spelade vi ett frågesportspel, märkte att jag inte är särskilt allmänbildad.. haha. vi spelade det i ca en timme och sen åt vi ris a la malta vilket var supergott. ett tag efter det åkte jag till helsingborg.
tycker verkligen det har varit en supermysig jul och jag hade inte ändrat på något, förutom då att mormor blev sjuk.. men det är sånt som händer. idag har jag hur som helst inte hittat på någonting speciellt, jag har bara varit och solat en runda. nu ska jag sätta igång en bra film så hörs vi imorgon, pusshej 




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: