årsresumé

2016-01-01 Övrigt 23:46:00


I januari månad hade jag nästan alldeles nyss flyttat till Helsingborg och allt kändes nytt, men jag trivdes. Att börja pendla var svinjobbigt men det gick, tog bara lite tid att vänja sig. De första dagarna av januari spenderade jag dock i Trollhättan med Weronica eftersom jag firade nyår där och det var hur roligt som helst! I slutet av januari var även jag och Weronica i Malmö på inspark i slakthuset. Det var också i januari jag startade den här bloggen och det är exakt ett år sedan idag!! Så grattis till bloggen eller nåt, hahaha..



I februari hände inte så himla mycket. Jolin kom hit på sportlovet och vi åkte till Danmark och festade, vi hade också kvällar där vi bara chillade, det var nog mest det vi gjorde på sportlovet när hon var här, hahaha.. Jag umgicks även litegrann med vänner i Kristianstad. 

 

Det mest speciella i mars som jag kan komma på är att hela fotoklassen kom till Helsingborg. Det blev en heldag här med utställning på dunkers kulturhus och det är nog första dagen jag minns som det verkligen kändes som att det var vår på. Överhuvudtaget var det en extremt bra dag och jag längtar faktiskt tillbaka! Vi gick runt vid hamnen och uppe på kärnan efter utställningen och tog en massa fina bilder, vissa har jag framkallat för att jag blev så himla nöjd. 



I april hände faktiskt en del. Jag piercade min tunga. Hade världens värsta vecka efteråt då jag ej kunde äta någonting förutom glass och möjligtvis lite nudlar. Var även hemma hos Mathilda i mitten av månaden på 18-årsfest för att fira henne. Det var verkligen en fantastisk kväll!! Helgen efter var jag på 20-årsfest hos en kompis här i Helsingborg och i slutet av april var det ju valborg. Det firade jag tillsammans med Weronica och andra i Lund, även det blev en helt otrolig kväll - även min första valborg i Lund!




De allra första dagarna av maj var jag på tivolit som brukar vara över valborg här i Helsingborg. Gick på det med Sanna. Något annat än det gjorde jag typ inte, i slutet av månaden började jag dock bleka upp mitt hår, med andra ord började jag försöka bli blond som jag hade velat sålänge, tog dock lååång tid innan det blev lyckat hahaha.

 

I juni var jag ute och åt på restaurang i början av månaden med min syster, mormor och mamma. Vi firade mors dag i efterskott där, det var en jättefin dag. Jag var även i Malmö på utspark på slakthuset igen med Weronica, den kvällen blev mindre lyckad dock.. Men innan dess hade vi hur kul som helst! Jag slutade även tvåan, det firade vi i klassen med att ta varsin cider i tivoliparken efter skolavslutningen. Supermysigt! Vi firade även Elise på hennes studentdag någon dag efter skolavslutningen, det var också verkligen en jättefin dag/kväll. 




I början av juli drog jag och Weronica till Danmark för en kväll och bara drack goda drinkar och hade det mysigt. Det var verkligen en av de bästa typiska sommarkvällarna den här sommaren, så himla mysigt helt enkelt! Sofia uppträdde även på grytan här i Helsingborg där hon tävlade om att få gå vidare i en sångtävling, otroligt duktig var hon. Jag var där med mamma och mormor och även det var en fantastisk dag/kväll. I slutet av månaden var jag på fest hos Moa i min klass i Kristianstad, den var riktigt rolig den festen alltså!



I augusti hann jag konstigt nog med rätt mycket. I början av månaden hade min pappa musikfest hemma hos sig så den var jag på. En otroligt fin kväll blev det, Sofia sjöng där och det var bara en allmänt bra kväll. Weronica kom dit en runda också vilket var jättekul. Någon dag efter festen åkte jag, pappa och Sofia till min farmor på hennes ålderdomshem, var roligt att träffa henne igen!! Några dagar efter det åkte jag, mormor och mamma på en heldag till bakken i Danmark. Vi åkte karuseller ihopa och hade det så himla bra. En av mina favoritdagar på hela sommaren var faktiskt den. I slutet/mitten av augusti åkte jag till emporia med Josefin, några dagar efter det hade Elise 20-årsfest. Båda de dagarna var jätteroliga! Jag åkte till min pappa igen efter det och då åkte jag och Weronica till hovdala slott utanför Hässleholm vilket var otroligt mysigt. Dagen efter det åkte jag, pappa och Sofia till Barsebäck som ligger utanför Malmö där vi skulle på operakväll och min syster sjöng(hon sjöng dock inte opera). Augusti var verkligen en fantastisk månad, hände så många bra saker!!!

 

I början av September åkte jag, min pappa och min styvmamma till Göteborg för att kolla på min syster som skulle sjunga i finalen av Svensktoppen Nästa på liseberg. Tyvärr och konstigt nog vann hon inte, men det var ändå jättekul att åka upp dit såklart. På hemvägen släppte pappa av mig utanför en lägenhet i Kristianstad då jag skulle passa Elises hem i en hel vecka som hade åkt till Spanien!! Detta var verkligen en helt otroligt bra vecka under detta året, lärde mig så mycket och fick chansen att umgås så mycket med mina vänner i Kristianstad! En kväll i slutet av månaden bestämde jag och Weronica oss för att ta båten och tura och det blev en väldigt lyckad kväll faktiskt. 

 

I början av oktober hade Marielle klassfest hemma hos sig. Den kvällen var verkligen helt ofattbart bra, tyckte det var askul! Jag var även och sov över hos min mormor en natt, älskar att vara hos henne, man får en så speciell känsla av trygghet. Weronica var även här en kväll och vi gick på bio här, minns dock inte vilken film vi såg. I slutet av oktober stack jag till Jolin i Trollhättan. Hade en bra vistelse där. Oktober var en helt ok månad.

 

November är nog den minst händelserika månaden utav 2015. Den första november kom jag hem från Trollhättan men mycket mer än så hände inte. Jag var nog mest hemma och tog det lugnt och jag umgicks såklart litegrann med Josefin, men annars har det faktiskt inte hänt något speciellt konstigt nog! Jag träffade pappa och fikade med honom i Hässleholm men annars gjorde jag ingenting, såvida jag inte totalt glömmer bort något.. 



Nu är vi framme vid slutet av året! I början av december var jag hemma hos min pappa och firade mig i förskott eftersom jag fyllde 18 år helgen efter. Det var en jättefin helg, jag och pappa var ute och åt på steakhouse där det var så otroligt god mat. Fick världens finaste present av papi vilket är min älskade ghd-plattång, men det är inte det som räknas, huvudsaken är ju ändå att vi hade en jättebra helg. När jag väl fyllde 18 år drog jag först ut natten till min födelsedag med ett par vänner, vi förfestade hos mig innan också. Dagen efter kom mormor och min syster hit och vi åt en massa smörgåstårta och det var en jättebra dag, är jättenöjd med min födelsedag!! Helgen efter min födelsedag åkte jag, mamma och mormor till Hässleholm för att gå på min pappas julkonsert, jättebra konsert var det verkligen!! Drygt en vecka efter jag hade fyllt år var det ju jul, det blev först julfirande hemma hos min mormor med mamma och Sofia med julmat o grejer vilket var fantastiskt, sedan blev det julfirande hemma hos pappa dagen efter, det var också en jättefin dag. Nu i slutet av december var det ju nytt år och jag avslutade 2015 och påbörjade 2016 med min allra finaste Weronica.




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: